WYMAGANIA EDUKACYJNE    

 

WYMAGANIA EDUKACYJNE
z przedmiotu
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
dla klasy
IV, V i VI
Przedmiotowy System Oceniania
 

  1. Na zajęciach obowiązuje:
    a.      podręcznik jeden i ten sam na 3 lata: „Klik Plik” autorzy: Ewa Jabłońska-Stefanowicz i Anna Kijo, owinięty i podpisany na wierzchu,
    b.      zeszyt w kratkę 90-ciokartkowy – jeden ten sam do kl. IV, V i VI, owinięty i podpisany na wierzchu.
  2. Na zajęciach obowiązuje regulamin pracowni komputerowej i przepisy bhp, z którymi uczeń zostaje zapoznany na pierwszych zajęciach organizacyjnych.
  3. Program nauczania obejmuje treści dotyczące różnego typu oprogramowania komputerowego, obsługi edytorów tekstu, bezpiecznej pracy z komputerem, wykonywania obliczeń, wykresów, prostego programowania, działań plastycznych, odpowiedzialnego używania Internetu do komunikowania się, wyszukiwania informacji oraz zabawy.
  4. Na lekcji ocenie podlegają:
    a.      wiadomości – odpowiedzi ustne, kartkówki i sprawdziany,
    b.      umiejętności – obsługa klawiatury, wykonywanie zadań z poszczególnych programów,
    c.      przygotowanie do zajęć oraz chęci i pozytywne nastawienie do pracy,
    d.      zeszyt przedmiotowy,
    e.      aktywność na lekcji.
  5. Sprawdziany zawsze poprzedzone są powtórzeniem obowiązującego materiału i zapowiadane co najmniej tydzień wcześniej. Przy ocenianiu kartkówek stosuje się skalę ocen od 1 do 5, natomiast przy sprawdzianach i testach – od 1 do 6 lub od 1 do 5 plus zadanie dodatkowe na ocenę 6. Stosuje się następujące przedziały procentowe:
     
    Ocena Przedział procentowy
    na max ocenę
    celującą

    Przedział procentowy
    na max ocenę
     b
    ardzo dobrą

    Uwagi

     celująca 98 – 100    
     bardzo dobra 90 – 97 90 – 100  
     dobra 75 – 89 75 – 89  
     dostateczna 50 – 74 50 – 74  
     dopuszczająca 35 – 49 35 – 49 z dostosowaniem
    wymagań od 30 %
     niedostateczna poniżej 35 poniżej 35  

  6. Uczeń, który otrzymał ze sprawdzianu lub kartkówki oceny: niedostateczną lub dopuszczającą ma obowiązek poprawić ją w ciągu dwóch tygodni.

  7. Wszystkie zadania domowe są zapisywane w zeszycie.
  8. Wszystkie oceny wpisywane do zeszytu rodzic ma obowiązek podpisać.
  9. Uczeń ma prawo dwa razy w półroczu być nieprzygotowany do zajęć i może wtedy wziąć „kropkę”, pod warunkiem, że swoje nieprzygotowanie zgłosi przed rozpoczęciem lekcji.
  10. Ocena śródroczna i końcoworoczna nie jest średnią wynikającą z ocen ucznia. Najważniejsze są oceny ze sprawdzianów, ale brany pod uwagę przy wystawianiu ocen jest również stosunek ucznia do przedmiotu.
  11. Za udział w konkursach przedmiotowych i zdobycie w nich wysokich lokat uczeń może uzyskać na koniec roku szkolnego ocenę celującą, pod warunkiem,
    że z przedmiotu otrzymał min ocenę bardzo dobrą.