PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA |
INFORMATYKA
dla klas IV, V, VI, VII, VIII
Przedmiotowy System
Oceniania
1.
Na zajęciach obowiązują:
a.
podręcznik:
„Lubię to!” autor: Michał Kęska (kl. IV, V, VI) i
Grażyna Koba (VII, VIII), owinięty i podpisany na wierzchu,
b.
zeszyt w kratkę 60. lub 90. kartkowy – może być ten sam
do kl. IV-VIII, owinięty i podpisany na wierzchu,
c.
w okresie pandemii przyniesione ze sobą
rękawiczki jednorazowe zakładane przez ucznia przed lekcją. W wyjątkowych przypadkach
rękawiczki dostępne są u nauczyciela prowadzącego lekcję.
2.
Na zajęciach obowiązuje regulamin pracowni
komputerowej i przepisy BHP,
z którymi uczeń zostaje zapoznany na pierwszych zajęciach organizacyjnych.
3.
Uczeń
ma prawo dwa razy w półroczu być nieprzygotowany do zajęć i może wtedy wziąć
„kropkę”, pod warunkiem, że swoje nieprzygotowanie zgłosi przed rozpoczęciem
lekcji
4.
Program nauczania obejmuje treści dotyczące
różnych programów komputerowych, obsługi edytorów tekstu, bezpiecznej pracy z
komputerem, wykonywania obliczeń, wykresów, prostego programowania, działań
plastycznych, odpowiedzialnego używania Sieci do komunikowania się,
wyszukiwania informacji oraz zabawy.
5.
Na lekcji ocenie podlegają:
a.
wiadomości –
odpowiedzi ustne, kartkówki i sprawdziany,
b.
umiejętności –
obsługa klawiatury, wykonywanie zadań z poszczególnych programów,
c.
zeszyt przedmiotowy.
6.
Sprawdziany
zawsze poprzedzone są powtórzeniem obowiązującego materiału i zapowiadane
co najmniej tydzień wcześniej.
7.
Przy
ocenianiu kartkówek, sprawdzianów i testów stosuje się skalę ocen od 1 do 6.
Stosuje się następujące przedziały procentowe:
Przedziały
procentowe |
Przedziały
procentowe |
||
Ocena |
Przedział
procentowy |
Ocena |
Przedział
procentowy |
6 |
100% |
6 |
98% - 100% |
6- |
98% - 99% |
5 |
90% - 97% |
5+ |
96% - 97% |
4 |
73% - 89% |
5 |
92% - 95% |
3 |
50% – 72% |
5- |
90% - 91% |
2 |
30% - 49% |
4+ |
84% - 89% |
1 |
0% - 29% |
4 |
79% - 83% |
|
|
4- |
73% - 78% |
||
3+ |
67% - 72% |
||
3 |
56% - 66% |
||
3- |
50% - 55% |
||
2+ |
45% - 49% |
||
2 |
35% - 44% |
||
2- |
30% - 34% |
||
1 |
0% - 29% |
8.
Jeśli
uczeń jest nieobecny na lekcji jego obowiązkiem jest uzupełnić swoją wiedzę
i umiejętności o treści, które były omawiane na zajęciach w czasie jego
nieobecności. Zobowiązany jest również do uzupełnienia notatek i napisania zaległych prac pisemnych w terminie
wyznaczonym przez nauczyciela.
9.
Wszystkie
zadania domowe są zapisywane w zeszycie.
10.
Wszystkie oceny są umieszczane w
e-dzienniku. Oceny niedostateczne wpisywane
są do zeszytu, a rodzic ma obowiązek się pod nimi podpisać.
11.
Wszystkie
oceny mają jednakową wagę równą 1.
12.
Przy ustalaniu oceny półrocznej i
rocznej oceny cząstkowe odgrywają rolę pomocniczą, a oceny półroczne i roczne
wystawia nauczyciel uczący biorąc pod uwagę stopień opanowania treści
programowych przez poszczególnych uczniów.
Oceny półroczne i roczne mogą się nie pokrywać ze średnią arytmetyczną obliczoną na podstawie ocen cząstkowych.
Opracowali: |
|
|
|
|
|
|
mgr |
Ewa Mularczyk |
|
mgr |
Paulina Sarbinowska |
|
dr inż. |
Krzysztof
Łysek |
KRYTERIA OCENY
Ocena celująca
1.
Uczeń w zakresie wiedzy i umiejętności ma
opanowane w pełni wszystkie treści programowe.
2.
Samodzielnie rozwija własne uzdolnienie.
3.
Przestrzega dyscypliny na lekcjach.
4.
Przestrzega przepisy BHP.
5.
Jest zawsze przygotowany do zajęć.
6.
Samodzielnie i starannie wykonuje zadania na
komputerze.
7.
Rozumie język informatyczny.
8.
Prowadzi wzorowo zeszyt przedmiotowy.
Ocena bardzo dobra
1.
Uczeń opanowuje pełen zakres wiedzy i
umiejętności (z niewielkimi brakami) określony w programie nauczania.
2.
Samodzielnie rozwiązuje problemy teoretyczne
i praktyczne.
3.
Przestrzega dyscypliny na lekcjach.
4.
Przestrzega przepisów BHP.
5.
Jest zawsze przygotowany do zajęć.
6.
Samodzielnie i starannie wykonuje zadania na
komputerze.
7.
Rozumie język informatyczny.
8.
Prowadzi wzorowo zeszyt przedmiotowy.
Ocena dobra
1.
Uczeń opanowuje w stopniu dobrym wiadomości i
umiejętności określone w programie nauczania.
2.
Jest przygotowany do lekcji.
3.
Przestrzega przepisów BHP.
4.
Posiada poprawnie prowadzony zeszyt
przedmiotowy.
5.
Wykonuje zadania na komputerze.
Ocena dostateczna
1.
Uczeń opanowuje w stopniu wybiórczym wiedzę i
umiejętności określone w programie nauczania.
2.
Jest słabo przygotowany do lekcji.
3.
Umie wykonać proste czynności na komputerze
przy pomocy nauczyciela.
4.
Posiada zeszyt przedmiotowy.
Ocena dopuszczająca
1.
Uczeń ma trudności w opanowaniu minimum
wiedzy i umiejętności w zakresie programu nauczania.
2.
Jest często nieprzygotowany do zajęć.
3.
Często łamie przepisy dotyczące
bezpieczeństwa.
4.
Nie posiada uzupełnionego zeszytu.
5.
Ma problemy z wykonaniem prostych zadań na
komputerze, nawet przy pomocy nauczyciela.
6.
Jego postawa na zajęciach jest bierna.
Ocena niedostateczna
1.
Uczeń nie opanowuje wiadomości i umiejętności
określonych minimum programowym.
2.
Ma lekceważący stosunek do przedmiotu i
nauczyciela.
3.
Nie jest w stanie wykonać na komputerze
prostych zadań o niewielkim stopniu trudności, nawet przy pomocy nauczyciela.
4.
W ciągu roku szkolnego nie wykonuje żadnej
kartkówki, sprawdzianu, zleconych zadań.
5.
Często opuszcza zajęcia – wagaruje.
6.
Nie posiada zeszytu.
Opracowali:
|
|
|
|
mgr |
Ewa Mularczyk |
|
mgr |
Paulina
Sarbinowska |
|
dr
inż. |
Krzysztof Łysek |