W roku szkolnym 2004/05 w ramach
realizacji zasad akcji społecznej “Przejrzysta Polska” – Zasada Przejrzystości i
zadania “Wprowadzenie do edukacji szkolnej zajęć dla dzieci z zakresu etyki
społecznej” zrealizowano następujące tematy:
Klasy I
1. Jestem uczniem. Jak jest w szkole?
2. Moja rodzina i mój dom.
Klasy II
1. Wzbudzanie szacunku dla osób starszych, niepełnosprawnych, godności człowieka.
2. Uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka.
Klasy III
1. Uwrażliwienie na potrzeby drugiego człowieka.
2. Budowanie zaufania i życzliwości człowieka do człowieka.
Klasy IV
1. Jestem członkiem społeczności uczniowskiej.
2. Sprawiedliwość – jak ją należy rozumieć.
Klasy V
1. Moje zachowanie w szkole i poza nią.
2. Jakim jestem uczniem i obywatelem?
3. Dlaczego płacimy podatki?
Klasy VI
1. Chcę poznać siebie.
2. Autorytety rodzinne, a kształtowanie mojej osobowości.